Jakmile je chladno venku, tak nejeden z nás sáhne po teplejším svršku. Nejčastěji se používá tak zvaná mikina nebo svetr. U mikiny samozřejmě oceníme klasickou kapuci, která nám v podstatě pěkně zakryje zadní část krční páteře. Navíc doplňkem bývají tkaničky po obvodě hlavy, které se dají stáhnout a tím zamezit studenému proudu vnikat do uzavřeného prostoru. Je to naprosto skvělý vynález, který také ušel kus světa. Dokonce se stává součástí pracovních oděvů. Zaměstnanci vyfasují oblečení s reklamním logem firmy a tak je patrné, že ten človíček patří na dané pracoviště. Reklamní mikiny zkrátka něco vyjadřují, buď zaměstnance dané firmy nebo podniku, případně propagaci nějakého výrobku nebo značky. Každopádně reklama nezmění její účel a to je moc dobře.

mikina

Mikiny si prvotně oblíbili milovníci stylu hip hop

Svetr byl pěkná nuda, ale mikina s kapucí, to byl vynález. To hned tak nebylo vidět do tváře, takže se mohla trochu popustit uzda v rozpustilosti. Ovšem to byla voda na kámen pro vyvrhele společnosti, takový zloděj v ní viděl dokonalou spolupracovnici. Větší kapuce zakryla obličej a tak se podle tváře dala osoba těžko identifikovat. Později se ale rozšířila i mezi běžné uživatele. Prioritně se používala klasická, bez kapuce, ale později se lidé osmělili a byla zkrátka na trhu mezi nejprodávanějším kusem. Výhodou bylo to, že se střih nerozlišoval pro děti, ženy nebo muže. Pouze velikost a barva byla rozhodující pro nošení tohoto prvku.

černá mikina

Použitý materiál

Mikina se dříve vyráběla z přírodního vlákna, ale díky moderním technologiím se od tohoto upouští a je nahrazeno syntetickými vlákny, co tvoří celou řadu sloučenin zejména polyesteru a elastanu. Díky tomu je snadné i její praní, nemusí se jí věnovat speciální péče. Horší je to s potiskem, tudíž zde by bylo vhodné dodržet nějaké doporučení na její údržbu, aby nápis nebo znak dlouho vydržel. Odolnější bude vyšitá reklama, která nevyžaduje větší pozornost.