Nejprve je třeba si zjistit, jak často se k vám lidé vracejí, a případně objevit problém. K tomuto zjištění vám mohou pomoci statistické nástroje, jako je například Google Analytics. Průměrně se na každé webové stránky vrací asi dvacet až třicet procent nových návštěvníků. Může to být i více, anebo méně, to záleží především na tématu stránky, oboru činnosti a také mnoha dalších faktorech. Pokud nejste spokojeni se svými statistikami návštěvnosti, je třeba postupovat v těchto dalších krocích:
Je třeba udělat dobrý první dojem
V první řadě začněte se základními věcmi. Myslete na to, že pokud první dojem na návštěvníka pokazíte amatérskou chybou, již nikdy nedostanete druhou šanci.
§ Vaše webové stránky by měly vypadat moderně a atraktivně.
§ Stránky by měly být uživatelsky přívětivé. To znamená, že byste se měli zbavit všech překážek, na které by vaši uživatelé mohli narazit.
§ Webová stránka by neměla být pomalá a její navigace komplikovaná. Jinak si návštěvník prohlížení vašeho webu neužije.
Webová stránka není pouze o vás
Zamyslete se nad tím, co říkáte a jak to říkáte. Poskytněte také návštěvníkům příležitost a možnosti hovořit s vámi. To znamená, že každý web by měl mít nějaký kontaktní formulář, neboť návštěvník si zaslouží mít možnost říci vám, co si myslí, co má na srdci. Tímto způsobem je totiž také možné získat kvalitní zpětnou vazbu.
§ Případně si na každou stránku webu můžete vložit blok, kde budou kontaktní údaje na vás. Ujistěte se však, že v kontaktních informacích nic nechybí.
§ Jako další možnost je vložit si na vaši webovou stránku online chat. Pomocí chatu mohou být návštěvníci v neustálém kontaktu s vámi.
§ Zrovna tak nezapomeňte na funkci sociálních sítí. Je ideální si na webovou stránku přidat „Like box“ s vaší stránkou na Facebooku a sdílet s návštěvníky zajímavé novinky.