Opožděný dopravní prostředek je vždy nepříjemnou záležitostí. A je naprosto jedno, jestli cestujeme na dovolenou anebo za pracovními povinnostmi. Pokud se jedná o místní linkový autobus, pak se dá tato situace zvládnout nějakým alternativním způsobem. Horší situace nastává, jestliže se jedná o letecký spoj.
- V tom případě dost dobře nelze použít taxi nebo počkat na další spojení.
Někdy může následky zpoždění zmírnit finanční kompenzace.
- Ne vždy na ni má ale cestující nárok.
-
K tomu, aby bylo možné o tuto kompenzaci požádat, je nutné splňovat základní podmínky.
- Jelikož je to trochu složité, je dobré se obrátit na odborníky, kteří vám v této situaci pomohou.
Kritérií, která jsou v nároku rozhodující, je několik. Z toho tři základní.
- Délka zpoždění letu, počítaná v cílové destinaci.
- Fakt, jestli se jedná o let, který spadá do regulace EC 261/3004.
-
Možnosti jiné formy získání odškodnění (letecké míle, dárkové poukazy).
- Důležité jsou i další informace, které mohou být v konečném verdiktu o přiznání či nepřiznání odškodnění rozhodující.
Časová prodleva musí být alespoň tříhodinová
Důležitým údajem je vzdálenost počáteční a cílové destinace. Tento parametr rozhoduje o výši finančního odškodnění. Rozhodující také je, zda bylo zpoždění letu Claimcloud způsobeno okolnostmi, které mohla letecká společnost ovlivnit.
- Prostě – pokud zasáhla vyšší moc, na kompenzaci nemá nikdo nárok.
Přiznání a poté i výpočet kompenzace za zpožděný let není vůbec jednoduché. Veškeré faktory se mezi sebou kombinují a teprve poté lze sdělit poškozenému výsledek.
- Jedna podmínka je ale vždy daná a také i jasně srozumitelná.
- Za délku zpoždění se považuje rozdíl času příletu do cílové destinace oproti původně plánovanému času příletu.
Jestliže chcete žádat odškodnění, pak je zapotřebí, aby toto prodlení bylo dlouhé nejméně tři hodiny.