Hlavním znakem těchto dnes mladých lidí je to, že chtějí především zábavnou práci, která je bude naplňovat, a potom jsou ochotni jí obětovat hodně. To si uvědomují velcí zaměstnavatelé, kteří se musí oprostit od dříve praktikované praxe, která byla akceptována staršími lidmi.
Mileniálové vyrůstali obklopeni všemi nejmodernějšími technologiemi, s kterými se museli jen o trochu starší kolegové učit pracovat a zvykat si na ně. A co víc, práce je pro ně důležitá, ale nabyté prostředky slouží hlavně k tomu, aby si mohli život užívat a skrze ně si plnili sny, ke kterým jejich rodiče tolik snadný přístup neměli.
A proč jsou pro velké i malé podniky zajímaví?
V první řadě jsou velkou investicí pro budoucnost společnosti a to je třeba využít, aby neodešli své cíle naplňovat jinam. Firmy se jednoduše musí postupně přizpůsobit jinému pracovnímu stylu mladších.
V druhé řadě dokážou být mileniálové loajálními zaměstnanci a není možné jejich generaci obejít. Velké společnosti to chápou a budují svůj byznys s nimi. Ptají se, jak vylepšovat pracovní prostředí a vycházejí vstříc nestandardními pracovními bonusy. Dnes už jsou známé pojmy jako sick days, home office atd. Je nutno také počítat s tím, že mileniálové nemají problém měnit práci.
V neposlední řadě, jak již bylo zmíněno výše, generace Y nepociťuje obvykle žádné těžkosti při práci s moderními technologiemi a je zvyklá být pořád online. Pokud je chce společnost zaujmout, nestává se tak dříve obvyklými způsoby klasické inzerce, ale je třeba vyvinout kreativnější způsoby přes chytlavé výzvy na sociálních sítích apod.
A poslední neméně důležité body jsou ty, že společnosti, které se zajímají o ochranu životního prostředí a o ostatní lidi či charitativní projekty, jsou často vyhledávanými a mladí lidé se v nich cítí více naplněni. Jsou si vědomi toho, že velké korporace nesou spoluodpovědnost za dění na světě a toho chtějí být součástí. Pokud nejsou spokojeni, často se vrhají do zakládání vlastních pracovních projektů, protože je často ještě nesvazuje obava o zajištění nejbližších.